Зима-літо: чому міняти масло в двигуні потрібно два рази на рік

Чому не завжди потрібно дотримуватися регламенту

За регламентом автовиробників міняти масло в двигуні потрібно кожні 10 або 15 тис. км або не рідше ніж раз на рік. Але деякі моделі самостійно розраховують періодичність заміни, орієнтуючись на кількість мотогодин і умови експлуатації. При тривалій роботі двигуна в пробках або на високих оборотах робоча температура масла підвищується і воно інтенсивніше деградує. А під час коротких міських поїздок не встигає прогрітися до робочих температур, що сприяє утворенню відкладень. Часті запуски в мороз, їзда в пробках, по бездоріжжю або в спортивних режимах можуть помітно зменшити періодичність заміни до 7-8 тис. кілометрів.

Чи можна міняти масло раз на рік

Робити зміну масла щорічно в один і той же час неправильно — орієнтуватися потрібно в першу чергу на пробіг. За рік автомобіль може пройти як 5 тис. Км, так і 30 тис. Км, і міняти масло потрібно відповідно до графіка, регламентованим виробником. Однак якщо автомобіль за рік не проїжджає регламентовану кількість кілометрів, то слід виконувати рекомендацію щорічної заміни. Навіть якщо автомобіль не їздить, масло все одно з часом окислюється і втрачає свої властивості.

 

Сезонна заміна масла: за і проти

Сезонна заміна масла виправдана в двох випадках. По-перше, приурочувати заміну до зміни сезону має сенс при великих пробігах. По-друге, міняти масло двічі на рік потрібно в регіонах з різкою зміною клімату. Зазвичай використовують універсальні масла, які підходять під весь діапазон температур, але в місцях з екстремальними зимами або дуже жарким літом має сенс використовувати більш вузькоспеціалізовані масла. Наприклад, до зими заливати менш в’язкі сорти, які полегшують пуск двигуна на морозі. А влітку — більш в’язкі, що гарантують деяку економію палива. Подвійна заміна коштує дорожче, але самі сезонні масла можуть коштувати дешевше універсальних.

 

Чи можна підливати масло

 

Рівень масла потрібно перевіряти регулярно. Сучасні моделі можуть самостійно сповіщати власника про падіння рівня, але до критичних параметрів краще не доводити. Швидке падіння рівня масла — привід для візиту на сервіс і подальшого ремонту. Але якщо масло витрачається в межах, які виробник вважає нормальними, його можна просто долити. В ідеальному випадку це повинно бути таке ж масло, яке заливалося в двигун при останньому обслуговуванні. В іншому випадку варто підібрати аналогічний вид масла з тими ж показниками в’язкості і якості, тобто з аналогічною маркуванням на упаковці.

 

Там, де необхідно позачергова заміна

 

Обов’язкова заміна потрібно після проведення ремонтних робіт, пов’язаних зі зливом масла або частковим розбиранням двигуна. Також масло потрібно міняти при попаданні в нього сторонніх рідин. Наприклад, води при подоланні водних перешкод або охолоджуючої рідини при пробої прокладок. Іноді автовласники або співробітники сервісів помилково заливають в горловину для масла інші технічні рідини — це теж привід для негайної заміни. А ось міняти масло, якщо воно стало темним, не має сенсу — в процесі роботи мастило накопичує в собі бруд, і це нормально.

І памятайте що Ви завжди можете зваернутись до СТО «АвтоЦентр» для заміни масла і не тільки.