Як часто потрібно міняти повітряний фільтр?

Призначення повітряних фільтрів очевидно і відомо кожному автомобілісту — очищати повітря перед його використанням в роботі двигуна. Однак мало хто замислюється, а скільки саме повітря споживає автомобіль? Наскільки чистою виходить паливно-повітряна суміш? Як недотримання регламенту технічного обслуговування може вплинути на авто?

Для нормальної роботи двигуна необхідно створення певних умов, а саме — приготована в правильній пропорції суміш палива та повітря, що дозволяє досягти максимально ефективного горіння. При цьому на 1 частина палива потрібно 15 — 20 частин повітря (в залежності від конфігурації двигуна).

Під час руху звичайного легковика з об’ємом двигуна 1,5 — 2.0 л потрібно 12 — 15 м3 повітря на кожну сотню кілометрів. Але повітря, що надходить з атмосфери, насичений дорожнім пилом, комахами, пилком рослин і іншим сміттям. Тут в справу вступає повітряний фільтр. Його функції:

  • очищення повітря, що поступає на 99,9%, отже, сміття не потрапляє в двигун;
  • зниження рівня шуму, що надходить по впускному тракту;
  • теплообмін під час приготування паливно-повітряної суміші (для двигунів на бензині).
  • Пропорційно забруднення фільтрів збільшується їх опір всмоктуваному повітрю, що зменшує їх пропускну здатність.

Періодичність заміни фільтрів

Рекомендується міняти цей елемент згідно з технічним регламентом (по паспорту ТС). Кожен виробник в технічному керівництві обов’язково прописує період заміни паливного, масляного і повітряного фільтрів.

Усереднений пробіг для заміни фільтруючого елемента — 10 000 км, однак важливо пам’ятати, що умови експлуатації транспортних засобів при цьому повинні бути стандартними (їзда в місті, по асфальтованих трасах, в регіонах із середнім вмістом пилу в повітрі).

Ознаки того, що пора міняти повітряний фільтр

Слід замінити фільтруючий елемент, якщо ви помітили наступні ознаки:

  • з’явилися хлопки у вихлопній системі;
  • двигун почав працювати нерівно, скачуть обороти;
  • витрата палива істотно виріс або знизився;
  • знизилася динаміка розгону, автомобіль став «ватним»;
  • з’явилися проблеми з запуском двигуна (пропуски запалювання, більш довга робота стартера);
  • частіше включається охолодження;
  • змінюється якість роботи двигуна при вологій погоді (через зміни щільності фільтра при контакті з вологою).

Періодичність заміни фільтрів у деяких виробників авто може досягати 60 000 км пробігу. Але це велика рідкість, і, звичайно, краще не чекати такого терміну. Важливо пам’ятати, що використання забрудненого фільтра не тільки істотно знижує ресурс двигуна, але і скорочує термін служби форсунок, свічок запалювання, паливних насосів, датчиків і інших деталей.

Що скорочує термін служби фільтра?

Виробники автомобілів та витратних матеріалів до них застосовують різноманітні способи очищення повітря, використовуючи при цьому різні матеріали, особливі конструкції фільтрів, технології їх роботи. Але існують фактори, які незалежно від конструкції знімних фільтрів знижують термін їх експлуатації:

  • використання автомобіля в сільській, запиленій місцевості, в частих поїздках по путівцях;
  • погані дорожні умови — велика кількість ям, необладнана узбіччя, руйнування дорожнього полотна;
  • поїздки в пробках, по піску або при сильному смог;
  • нічні поїздки в весняно-літній період (через комах);
  • поїздки в умовах, коли в повітрі міститься багато будівельної або дорожнього пилу.

Чим вище витрата палива, тим більше повітря потрібно для роботи ДВС. Тому ресурс фільтра знижується пропорційно не тільки пробігу, а й витраченого палива.

Способи продовжити термін служби фільтруючих елементів:

  • купувати якісні комплектуючі;
  • регулярно перевіряти герметичність корпусу фільтра;
  • правильно встановлювати фільтруючий елемент, щоб не було підсмоктування повітря;
  • уважно перевіряти нові елементи перед установкою на наявність розривів, тріщин і шлюбу.

Виробники фільтрів вказують «середню ефективність очищення», наприклад, 99,6%. Це означає, що впроцесі експлуатації ступінь очищення буде змінюватися. У нового фільтра працює вся поверхня, в той час як у забрудненого — лише частина. Навіть якщо допустити, що фільтр очищає повітря на 99%, з кожних 1000 г пилу в повітрі він пропустить 10 г шкідливого для двигуна сміття. При ефективності очищення 99,96% в двигун потрапить лише 0,4 г сміття. Навіть 1% грає свою роль.

 

Важливо знати

  • Візуально відрізнити забитий фільтр від чистого іноді складно. Навіть якщо поверхня виглядає чистою, пропускна здатність елемента може бути знижена.
  • Заборонено використовувати пошкоджений фільтр. Він почне руйнуватися, а його фрагменти потраплять у впускний тракт. Так що не виключені пошкодження, після яких доведеться лагодити двигун.
  • Якщо транспорт використовується в умовах підвищеної запиленості, корисно використовувати предочістітель.
  • Практично всі фільтри потребують особливої ​​очищення. Мити їх в скипидарі, бензині, воді, вибивати,
  • Продувати і просочувати категорично не можна. Як мінімум це знизить фільтрує здатність, як максимум — призведе до потрапляння фрагментів фільтра в двигун.

Якщо ви експлуатуєте автомобіль в пилу, в місцях зі смогом і поганим дорожнім покриттям, заміна може знадобитися не на 10 000 км, а вже на 2 — 3 тис. км. Найбільш часта причина поломок — забитий сажею повітряний фільтр. Щасливчикам досить було поміняти фільтруючий елемент, тим, хто не звернув увагу на примхливу роботу двигуна, довелося витратити більше і часу, і грошей (на заміну масла, заміну датчиків, капітальний ремонт двигуна).

І пам’ятайте що Ви завжди можете звернутись до СТО «АвтоЦентр» для будь яких видів робіт.