Нове життя старої скоби — реставрація скоб супорта

Скоба в гальмівному супорті — одна з основних деталей. За допомогою скоби зусилля притиснення в гальмівній системі надається парі гальмівна колодка — гальмівний диск. З огляду на складні умови роботи гальм, закономірно, що з часом цей пристрій перестає виконувати свою функцію в повному обсязі.
Що хорошого в зношених скобах? Те, що їх можна відновлювати
Якщо скоби супорта зносилися, потрібно визначитися, як ремонтувати цю важливу частину гальмівної системи. Варіантів кілька. Перший: замінити пошкоджену деталь нової. Кращий варіант за всіма критеріями, крім ціни. Другий: купити китайський аналог. Так буде набагато дешевше, але великі сумніви в якості змушують відмовитися від такої опції. Це також поширюється і на всілякі б / у запчастини з авторозборок. Ідеальним варіантом було б поєднання вигод. І такий спосіб є! Можна відновити скобу супорта — відновлена деталь обійдеться на багато дешевше оригінальної запчастини, а якість відреставрованого пристрої нічим не поступиться такому ж від заводу-виробника.

Чому ж скоби супортів виходять з ладу?

Само по собі це виріб являє нескладну литу деталь, в якій просвердлені отвори для напрямних пальців. Сам механізм кріпиться на корпус супорта дискового гальма в тих автомобілях, де застосовується схема з так званої «плаваючою» скобою. На самій скобі кріпиться зовнішня гальмівна колодка, в той час як внутрішня колодка закріплена в самому корпусі супорта. У цьому ж корпусі знаходяться гальмівні циліндр з поршнем, і коли тиск гальмівної рідини видавлює поршень з внутрішньої гальмівною колодкою назовні, скоба супорта з зовнішньою колодкою по напрямних пальцях зміщується їй назустріч — колодки притискаються до гальмівного диску колеса з двох сторін.

Слабкі місця скоб супортів

Якщо супорт цілком виходить з ладу внаслідок аварійних ситуацій (про відновлення супортів ми ще напишемо) то причина пошкодження скоб досить прозаїчна — це природний знос. Найбільш схильні до вироблення внутрішні поверхні, в яких знаходяться направляючі пальці. Самі пальці також зношуються в результаті того, що приймають на себе навантаження сили тертя пари колодка-диск. Багаторазове повторення таких навантажень призводить до того, що з часом циліндрична поверхня скоби руйнується пальцями і набуває форму еліпса. Через це виникає люфт скоби, можливі її перекоси, нерівномірне схоплювання диска. Водій може відчути віддачу в педаль гальма, а також почути сторонній шум (стукіт, деренчання) в районі коліс. Прискорити цей знос може пошкодження маленьких гумових ущільнень, одягнутих на пальці між скобою і корпусом супорта. Вони оберігають напрямні від потрапляння бруду, вологи, абразивних частинок, а так само від вимивання змащення і забезпечують надійне і стійке ковзання скоби по пальцях. Очевидно, що в разі руйнування цих пиляків (або неправильного їх монтажу після ТО) вони не зможуть повною мірою забезпечити захист скоби від агресивних зовнішніх факторів, що прискорить її вироблення.

У чому секрет реставрації скоб

Реставрація скоби супорта зводиться по суті до відновлення циліндричної поверхні отворів під направляючі пальці. Еліпси розгортаються до круглого перетину. У розточене отвір запресовується втулка. У підсумку виходить скоба з параметрами ідентичними оригінальним. Щоб не доводити до такої ситуації, рекомендується своєчасно і ретельно проводити ТО і встановлені згідно з графіком регламентні роботи. Профілактика завжди краще, ніж ремонт. Якщо ж проблеми уникнути не вдалося, ми сподіваємося, що дана стаття допоможе вам з відновленням працездатності ваших гальм.

І пам’ятайте що ви завжди можете звернутись до СТО «АвтоЦентр» для проведення всіх видів робіт.