Розповімо навіщо потрібен ремінь двигуна машини і як часто слід міняти — періодичність заміни для більшості автомобілів.

Навіщо потрібен

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) забезпечує гнучке з’єднання між розподілвалом і коленвалом, а також відкриття та закриття клапанів синхронно з дією поршнів. Його робота в тому, щоб повертати распредвал зі швидкістю, точно дорівнює половині швидкості обороту коленвала.

Надійність ременя двигуна важлива там, де поршні і клапана знаходяться в одному блоці. У них поршні і клапана ділять один простір, але завдяки ременю вони ніколи не зустрічаються один з одним. Коли він рветься, поршень вдаряє у відкритий клапан і гне його, в результаті потрібен дорогий ремонт. Відзначимо, що таке буває не на всіх машинах. Деякі виробники роблять в поршнях спеціальні поглиблення. При обриві ременя мотора — клапана і поршні не зустрінуться один з одним, тобто не буде потреби в складному  ремонті.

Періодичність заміни

На багатьох сучасних машинах обрив ременя ГРМ гне клапана і потрібен не дешевий ремонт, тому що потрібно буде замінити і більшість деталей мотора. Тому стежте за візуальним станом. Це можна зробити, якщо зняти кришку, яка його захищає або підтвердити статус через спеціальне оглядове віконце. Як це зробити, можна дізнатися з інструкції по експлуатації автомобіля. Періодичність заміни залежить від конкретної марки автомобіля, що можна дізнатися з технічної документації. Багато майстрів рекомендують міняти ремінь при пробігу автомобіля 60-100 000 кілометрів. Якщо не знаєте, коли в останній раз він змінювався або змінювався чи ні, то слід його уважно оглянути на знос. Якщо він зносився, то буде видно сліди зносу у вигляді мікро-тріщин на корпусі. Виробники вказують термін заміни ГРМ при пробігу понад 150 000 км. Дилери, навпаки, вимагають скоротити термін до 90 — 100 000 кілометрів через важкість умов експлуатації.

Але не думайте, що якщо на ремені з’явилися мікро-тріщини — він відразу обірветься. Це не так, всередині він має металеву основу, тому що складається з тонких металевих прутів. Це зроблено, щоб він міг багаторазово утримувати ударні навантаження і працювати тривалий час. Він може ослабнути, що позначиться негативно на динаміці машини — — двигун буде працювати гучніше, погано заводиться. Це перші ознаки зносу. Зазвичай авто виробники рекомендують разом з заміною зубчастого ременя одночасно міняти ролики, натягувач і помпу (водяний насос). Трудомісткість і вартість виконання робіт окремо досить висока, до того ж знос деталей часто не видно. Тому розумніше поміняти все відразу, до того ж виробники випускають спеціальні комплекти: ремінь + ролики ГРМ.

Для деяких автомобілів існують ремені двигуна з посиленим металевим кордом. Вони служать на 30 відсотків довше звичайного. Рекомендую також поміняти всі приводні ремені (генератора, кондиціонера) і помпу, у якій термін служби порівняємо з терміном служби ременя ГРМ.